Buffy, přemožitelka upírů
Bezduchá středoškolská roztleskávačka se dozví, že je „vyvolená” — přemožitelka upírů, která je jedinou nadějí lidstva (nebo alespoň její střední školy).
Blonďatá, temperamentní Buffy (Kristy Swansonová) je typická středoškolská roztleskávačka — jejím cílem je „vzít si Christiana Slatera a umřít“ a nic jí nestojí v cestě, když je čas nakupovat. Vše se ale změní, když jí podivný muž (Donald Sutherland) oznámí, že byla osudem vybrána, aby zabíjela upíry. S pomocí romantického rebela (Luke Perry) Buffy brzy tráví školní noci ochranou L.A. před Lothosem, králem upírů (Rutger Hauer), jeho pomocníkem Leftym (Paul Ruebens) a jejich odhodlanou bandou krvežíznivců. Je to všechno, co byste od teenagerské královny v údolí čekali.