Nejnovějším vynálezem Phinease a Ferba je pár bot, díky nimž jste neuvěřitelně rychlí. Candace se rozhodne je nosit, aby mohla být na dvou místech najednou; na Jeremyho rodinném pikniku, kde narazí na paní Johnsonovou, a také v knihovně, kde slíbila mámě, že bude předčítat dětem. Mezitím je budova Dr. Dutošvarce nabízena na prodej, takže se Dutošvarc snaží přesvědčit potenciálního kupce Annabelle, která se ukáže jako dávno ztracená příbuzná rodiny, že budova nestojí za koupi. / Při návštěvě svých prarodičů se děti rozhodnou vytvořit obří horkovzdušný balón a závodit s ním. Mezitím se Candace inspiruje ukecanou vlakovou inženýrkou Glendou a rozhodne se „přestat“ s načapáváním svých bratrů. Na druhé straně města najde Dr. Dutošvarc vejce ptáka Dodo a je přesvědčen, že je to zlá ptačí příšera, která mu může pomoci ovládnout Trojstátí. Když se vejce vylíhne, zjistí pravý opak.