Sicilští lvi
Bratři Paolo a Ignazio Floriovi odjedou z Kalábrie do Palerma, aby zde otevřeli obchod s kořením. Paolův ambiciózní syn Vincenzo vybuduje z firmy podnikatelské impérium a snaží se zajistit jménu Florio vysoké společenské postavení. Jeho láska k Giulii ho však nakonec přiměje k tomu, aby svou touhu po šlechtickém titulu obětoval.
Bratři Paolo a Ignazio Floriovi opouštějí chudinu kalábrijské Bagnary a odjíždějí do Palerma, kde otevřou lékárnu a rychle zbohatnou. Paolův syn Vincenzo v letech předcházejících sjednocení Itálie udělá z Floriových opravdové obchodní impérium. Hnán touhou po úspěchu usiluje o to, aby s ním palermská šlechta jednala jako s rovnocenným partnerem, což vyžaduje, aby se oženil s aristokratkou. Bláznivě se však zamiluje do měšťanky Giulie Portalupiové a obětuje jí svou touhu po šlechtickém titulu. Zachování rodinného jména tak padá na jeho syna Ignazia.