Marvel Comics X-Men
V univerzu Marvel Comics jsou mutanti, lidé s geneticky danými superschopnostmi, pronásledováni nenávistným a ustrašeným obyvatelstvem. Jedním z úkrytů je Akademie profesora Xaviera pro nadané děti.