Den stakkels præstekone Valerie (55) har brugt hele livet på at tjene andre som pligtopfyldende husmor. Fortabt og alene beder hun en stille bøn til en statue af Jomfru Maria, som besvarer bønnen med en mærkelig kraft. Valerie, som er overbevist om, at hun er besat, bekæmper sig selv hele vejen, indtil hun indser, at der er fordele ved at være god ved sig selv.