Antarktiske spækhuggere
Bertie Gregory leder et hold til det vilde Antarktis på jagt efter de flygtige spækhuggere, som har udviklet en ekstraordinær jagtstrategi.
Bertie og holdet krydser det berygtede Drakestræde for at nå Antarktis, hvor de ser og filmer en gruppe spækhuggeres forbløffende intelligens og evne til at tilpasse sig. Disse rovdyr bruger en usædvanlig strategi til at jage sæler, der ligger på isflager. Bertie vil finde ud af, hvorfor spækhuggerbestanden er faldende og filme de andre overraskende måder, de fanger bytte på i deres verden. En verden som forandrer sig hastigt.