Trilogien fortæller historien om Indiens originale univers, Astraverset. Inspireret af kulturelle begreber og indisk historie fokuserer denne første del af trilogien på Shiva, der ved mødet med en stor kærlighed får vendt op og ned på sin verden. Dette sker, da han lærer, at han har en forbindelse til Brahmāstra - og en stor kraft indeni, ildens kraft! Den originale version af filmen på hindi kan findes i fanebladet kaldet ekstra.