Heavy Metal Bumle
Mater er en rockstjerne i et heavy metal band. Han starter i et garageband og når til tops med sin hitsang "Dad Gum". Lynet McQueen slutter sig til ham på scenen midt under en stor koncert, og de rocker sammen ind i historien.