Levende legender
Erik slutter sig til en hemmelig forening på skolen. Kravene til, hvad man skal gøre for at blive i gruppen, bliver højere og højere, og hans venner forsøger at fortælle ham, at han opfører sig dårligt.
Da Erik ved et tilfælde består optagelsesprøven til De Levende Legender - en hemmelig forening på Skolen - er han glad for at få noget anerkendelse fra jævnaldrende. Men kravene til, hvad man skal gøre for at blive i gruppen, bliver højere og højere, og hans venner forsøger at fortælle ham, at han opfører sig dårligt. Han opdager, at foreningen blev grundlagt af Olaf Tveskæg, og han er nu opsat på at følge i sin forfaders fodspor. Mon han når at lytte til sine venner, inden han gennemfører den hidtil farligste prøvelse?