Doctor Strange
Doctor Stephen Strange debuterede i sin egen film og blev introduceret som en neurokirurg i verdensklasse med et enormt talent og et ego at matche. Men da en forfærdelig ulykke frarøvede ham hans evne til at operere, blev Strange efterladt på jagt efter et formål. LEGENDS viser lægens rejse fra at være en arrogant og egoistisk udøver af vestlig medicin til en troldmester dedikeret til det større gode.
Doctor Stephen Strange debuterede i sin egen film og blev introduceret som en neurokirurg i verdensklasse med et enormt talent og et ego at matche. Men da en forfærdelig bilulykke frarøvede ham hans evne til at operere, blev Strange efterladt på jagt efter et formål og en måde at genvinde sit liv på. LEGENDS viser lægens rejse fra at være en arrogant og egoistisk udøver af vestlig medicin til at mestre østens mystik og trolddom og villig til at dedikere sig til det større gode. Vi følger Strange, da han ankommer til den legendariske Kamar-Taj og bliver instrueret i magiens måder. Vi er vidne til hans nederlag af det onde væsen Dormammu, der hersker over den mørke dimension, som truede med at ødelægge Jorden, som vi kender den. Til sidst ser vi igen den afgørende rolle, Stephen spillede i at ophæve folkemordsplanerne fra Mad Titan Thanos og redde utallige liv i hele universet.