Efterlivet
Værten Morgan Freeman undersøger, hvordan forskellige fortidige og nutidige religioner besvarer spørgsmålet: Hvad sker der, når vi dør?
Hvad sker der med os, efter at vi dør? Hvor forsvinder vi hen? Er der en del af os, der lever videre? I seriens sidste afsnit sætter Morgan Freeman sig for at forstå menneskehedens besættelse af efterlivet. Han taler med David Bennett, en mand, som døde og kom tilbage til livet og nu kan fortælle om det; Sam Parnia, en læge, som er overbevist om, at noget lever videre, selv når vores fysiske kroppe dør; arkæolog Jodi Magness, som afslører, hvordan en mands død gav hele menneskeheden evigt liv; Swami Varishthananda, en munk som indfører Morgan i hinduernes tro på reinkarnation; forskeren Enrique Rodriguez-Alegria, som forbinder aztekernes menneskeofringer i gamle dage med nutidens fejring af De Dødes Dag; ægyptolog Salima Ikram, som afdækker de ældste forestillinger om livet efter døden, som vi kender til, inde i de tusind år gamle pyramiders gravkamre; og Martine Rothblatt, som har downloadet sin kones minder og bevidsthed og sat dem ind i en robot ved navn BINA48 i jagten på digital udødelighed.