Det flydende palads, del 1
Sofia og hendes familie sejler ud på et kongeligt ferieeventyr på havet, hvor Sofia finder ud af, hun kan forvandle sig til en havfrue. Hun bliver venner med en anden ung havfrue, der hedder Oona.