En forældreløs englænder, PK, der bor i Sydafrika under apartheid, befinder sig i konstant strid med Afrikaans-folket og det uretfærdige system. Terroriseret på grund af sin families politiske overbevisning henvender den unge PK sig til sin eneste ven: en venlig, verdensklog fange, der lærer ham at bokse.