Alamo
Sunkne skibsvrag og forsvundne slagmarker afslører hemmelighederne bag Amerikas mest berømte belejring og fortæller, hvordan Texas, imod alle odds, sikrede sin uafhængighed.
Arkæologer udforsker begivenhederne bag slaget ved Alamo i 1836 - Amerikas mest berømte belejring. Skibsvrag i Den Mexicanske Golf vidner om våbensmugleri, der varsler den episke kamp. Arkæologer afslører fortets oprindelige konstruktion, genskabt som computeranimation, og i San Jacinto afdækker videnskabelige undersøgelser, hvordan Texas, mod alle odds, sikrede sin uafhængighed.