Ind i skovene
I syd er vejret ved at slå om, og nu er det kun småopgaver og lidt snescooterrivalisering. Når det dårlige vejr kommer, begynder de gode tider for Thord, og de dårlige for både fremmede og norske chauffører. I nord dukker udfordringer op i skoven, hvor en mejetærsker er væltet, og i et mudderhul er en gravemaskine ved at synke.