Hvem springer kineserne for?
En macho lastbilchauffør bliver kastet ud i en mærkelig underverden efter hans vens forlovede bliver kidnappet af mystiske kræfter i San Franciscos Chinatown-kvarter.
Kurt Russell er lastbilchaufføren, og Jack Burton er den seje gut i denne mystiske action-adventure-komedie-kung-fu-monster-spøgelses-film om den imaginære verden under Chinatown hvor gamle kinesiske spøgelser og onde ånder dvæler.