En tur i det fri
Da hun vil være alene, løber Ylva ud i skoven, hvor hun møder Vargir. Han narrer hende til at kidnappe Garricks ged. Da hun står overfor en bortvisning fra skolen, får hun brug for sine venners hjælp.
Med sin opvæskt blandt ulve tilpasser Ylva sig stadig livet i civilisationen. Hun føler ikke, at hun passer ind i Synnøves nye diplomati-klasse. Da hun vil være alene, løber hun ud i skoven, hvor hun finder den charmerende lovløse Vargir. Han tilbyder hurtigt sit venskab til en fri sjæl som ham selv. Han har dog ikke rent mel i posen, og han forsøger at narre hende til at kidnappe Nanna, Garricks yndlingsged. Garrick beder Eira om at bortvise Ylva på stedet, men Erik og Arne får lov til at prøve at hente hende hjem og rense hendes navn.