Empty Planet
Gideon, Hotchner og deres hold rejser til Seattle i jagten på en bombemand, som udvælger teknologisk avancerede steder som mål for sine angreb.
Gideon, Hotchner og deres hold rejser til Seattle i jagten på en bombemand, som udvælger teknologisk avancerede steder som mål for sine angreb. Gennem deres efterforskning møder BAU professor Kent, forfatteren til en sci-fi-roman, som fordømmer teknologien og er blevet en guidebog for bombemanden. Med hendes hjælp forsøger holdet at forstå baggrunden for de udvalgte steder, før flere bliver såret.