Blacklistet
Handlingen udspiller sig i Hollywood i begyndelsen af 1950'erne, hvor en instruktør står til at blive undersøgt af McCarthy-komiteerne, der jagter kommunistiske sympatisører. Selvom han har indgået kompromiser for at fremme sin karriere, vil han ikke kompromittere sine venner for at redde den.
Denne stærke instruktør- og manuskriptforfatterdebut af den garvede producer Irwin Winkler genskaber på levende vis den kreative verdens berygtede "blacklist-æra." Robert De Niro spiller Merrill, en topinstruktør, der kan genoplive sin stagnerede karriere ved at vidne mod venner, der er mistænkt for at være kommunister. Og Annette Benning er Merrills ekskone, der er en del af den skandaløse malstrøm, der samler dem... mens hans mulighed for nogensinde at lave film igen glider længere væk.