Out of My Mind
Melody Brooks går i 6. klasse og har cerebral parese. Hun har humor og et skarpt sind, men fordi hun er nonverbal og sidder i kørestol, får hun ikke de samme muligheder som sine jævnaldrende. Da en ung lærer indser sin elevs uudnyttede potentiale, begynder Melody at deltage i den almindelige klasseundervisning. Melody viser, at indholdet af hendes ord er vigtigere, end hvordan hun siger dem.
Melody Brooks går i 6. klasse og har cerebral parese. Selvom hun har humor og et skarpt sind, betragter folk hende tit med medlidenhed og ubehag, fordi hun er nonverbal og sidder i kørestol. Melodys forældre støtter hende trofast, men hun længes efter at blive set og hørt af verden omkring hende. Da en ung lærer opdager Melodys uudnyttede potentiale, opfordrer hun Melody til at deltage i den almindelige undervisning. På trods af alle odds og adskillige udfordringer lykkes det Melody at bringe skolens quizhold på vejen mod succes. Undervejs bruger Melody sin nyfundne stemme til at indgyde mod hos sin familie, sin rektor, sine kammerater, en excentrisk nabo og endda familiens guldfisk.