Prince of Persia: The Sands of Time
Det er et kapløb med tiden, da den vilde prins Dastan modvilligt slår sig sammen med den rivaliserende prinsesse Tamina for at beskytte en magisk kniv med evnen til at skrue skrue tiden tilbage.
I det gamle Persien slår en eventyrlysten prins sig sammen med en rivaliserende prinsesse for at forhindre en sandstorm i at ødelægge verden. Prins Dastan bliver narret til at frigive tidens sand, og det er op til prinsen og prinsessen at svinge med den mystiske kniv og bringe sandet tilbage i timeglasset.