Prinsen og tiggerdrengen
I et fjernt rige møder to identiske drenge hinanden og beslutter at bytte plads: En tiggerdreng ved navn Mickey og kronprinsen. Sammen må de finde ud af, hvordan de redder kongeriget fra en ond kaptajn, der vil stjæle tronen!
Mickey Mouse tager to af de mest udfordrende og underholdende roller i sin karriere. Han spiller ikke kun "muskerade" som en forkælet prins,d er længes efter at opleve verden udenfor, men også en identiske bonde, der kæmper for at overleve. Da de to bytter plads, er det med komisk konfusion, som de prøver at tilpasse sig deres nye verdener.