Profetien
Giulia og Riccardo kommer til Castelcorvo og bliver venner med de jævnaldrende børn, Matteo og Betta. Sammen trænger de ind i den have der tilhører De Skøre Søstre, to gamle damer som alle tror er hekse. Søstrene giver børnene et kobberkort hvorpå der står en mystisk gåde og fortæller dem en profeti: Tilendebragt bliver kun denne færd, når en af de sande riddere aldrig mere hjemmet ser. Ude af øje og af sind, helt glemt af alle og enhver.