Solhverv
På årets længste dag står Erik, Arne og Ylva over for deres hidtil mest skræmmende udfordring – og der er noget, der lurer i mørket.
Til at starte med tror Erik bare, at han har en dårlig dag - men der er noget helt galt, og dagen bliver til et rent mareridt fyldt med det, han frygter allermest. Han opdager, at det bare var en drøm… bortset fra den forfærdelige spøgelseshest, der står bøjet over hans seng og sender ham tilbage i søvnen igen. Langsomt finder vennerne ud af, at skolen er blevet angrebet af marer, og at alle nu er fanget i et fælles mareridt. I takt med at alle bliver offer for deres egen frygt, må vennerne stykke sporene sammen for at finde ud af, hvordan de slipper ud af deres mareridt.