Ekstreme redninger
I den sidste episode af Vintervejens helte ser vi tilbage på sæsonens redninger, og studerer en redning, hvor alt gik galt. Bjærgningsmændene Thord, Bjorn og gutterne samles for at se tilbage på sæsonen. Historier om liv eller død, opfindsomhed, hårdt vejr og sære historier om fremmede, der farer vild i de snedækkede bjerge på sommerhjul. Gutterne ser klip i Olavs lejlighed og genoplever øjeblikke, der ville få enhver stærk mand til at græde, le eller råbe højt.