Spire
En udstilling får Lilo til at aktivere et planteeksperiment, så hun kan slå Mertle i orkidékonkurrencen, men hendes orkidé ender som ustyrligt ukrudt. I mellemtiden bliver Stitch fascineret af cowboyer og melder sig til en tyreridningskonkurrence.