Saving Giraffes: The Long Journey Home
Girafferne i Kenyas Riftdal er nærmest væk - populationen er decimeret af krybskytteri og krig. Efter årtiers stridigheder sætter lokalsamfundet sig nu for at få girafferne tilbage, i første omgang med en flok på otte. Men enorme regnskyl forårsager store oversvømmelser, som fanger flokken. Et hold af dyrlæger, lokale ledere og dyreaktivister må begive sig ud på en farlig redningsmission, før det er for sent.