Skatteplaneten
I en futuristisk udgave af Robert Louis Stevensons tidløse fortælling inspirerer et hemmeligt kort til en hæsblæsende skattejagt på tværs af universet. Unge Jim Hawkins og et lattervækkende mandskab tager på den skæbnesvangre tur sammen på rumgalleonen. Her møder Jim skibets cyborg-kok, John Silver og får nye venner. På rejsen opdager Jim en større skat, end han nogensinde havde forestillet sig.