Masser af spioner
Da GPS-systemet i Joakims hemmelige ubåd bliver stjålet, beskylder flåden Anders And for spionage og forræderi. Anders ender i krigsretten, mens Joakim og nevøerne tager på en forførerisk rejse gennem det eksotiske Singapore. De ender i diverse spion-situationer, hvor de blandt andet møder en eurasisk hypnotisør-and og en ondsindet, international terrorist. Til sidst, takket være en fænomenal indsats, er Joakim glad for, at han fulgte sin mavefornemmelse i stedet for alle beviser på, at Anders faktisk begik forræderi.