Stealing Van Gogh
Andrew Graham-Dixon konfronterer kunstverdenen og den organiserede kriminalitet for at afdække den sande historie bag det største kunsttyveri i det 21. århundrede.
Andrew Graham-Dixon konfronterer kunstverdenen og den organiserede kriminalitet for at afdække den sande historie bag det største kunsttyveri i det 21. århundrede. I december 2002 blev to uvurderlige og historisk vigtige malerier stjålet fra Van Gogh-museet i Amsterdam i et voldsomt og dristig røveri begået af garvede, professionelle tyve. Men det vides stadig ikke, hvad der skete med mesterværkerne, og hvad nytte de er til for kriminelle, der aldrig kan sælge dem eller vise dem frem. Andrew rejser på tværs af Europa, bevæger sig mellem verdener af stor kunst og gemen kriminalitet og møder politi, anklagere og kunsteksperter for at afdække, hvordan en verden af voldelig og organiseret kriminalitet gør brug af stjålen kunst.