Inkaernes forsvundne tempel
En miljøforsker opdager gamle artefakter i Amazonas vand og redder landskabet fra at blive ødelagt af minedrift.
Den legendariske arkæolog Johan Reinhard har brugt sin karriere på at søge efter Inka-rigets fortabte templer og har fundet alle på nær ét: Ausangate. Nu giver han faklen videre til miljøforskeren Preston Sowell, der gør en mystisk opdagelse ved en alpinsø nær Mt. Ausangate, som han tror, er det fortabte tempel. Filmen følger Sowells rejse, mens han søger sandheden om dette hellige sted.