Prinsesse Ivys forbandelse – del 1
Andrea snupper Sofias amulet, men den nedkalder en forbandelse over hende og tilkalder den onde prinsesse Ivy. Med Sofias og Rapunzels hjælp begiver Andrea sig ud på en rejse for at standse prinsesse Ivy og ophæve forbandelsen.