Faderen
Evas forældre afviser at kende Mulka, men Eva finder flere spor, der viser, at hun som barn var i Auschwitz. I retten fortsætter hun som oversætter, på trods af tunge følelser efter at høre vidnerne. Hun går videre med forlovelsen med Jürgen. Da opdager hun en ting, der bekræfter hendes mistanke.
Evas forældre, Edith og Ludwig, benægter at kende familien Mulka. Den anklagede Wilhelm Boger fortæller sin familie, at det nok vil tage tid, før han løslades fra fængslet. Diana besøger sin italienske elsker og afslører for sin mor, at hun er gravid, mens Eva udspørger sine forældre om Mulka. Jürgen og Eva prøver at tilbringe tid sammen som par, men Jürgen er ikke i stand til at have sex med Eva. I familiens stue finder Eva en børnetegning, som ligner meget barakkerne i Auschwitz. I sin søgen efter sandheden leder Eva efter sin fars navn i filen, der lister officererne, som tjente i Auschwitz. Hun finder det og konfronterer sine forældre og sin søster om at have levet i Auschwitz.