The Nutcracker
Juleaften vil en ung pige ved navn Clara blive oppe og lege med sin nøddeknækkerdukke, men hun skal i seng. Efter alle går til ro, sniger hun sig ned til sin dukke, falder i søvn og drømmer en magisk drøm. Clara bortføres af en musekonge, men nøddeknækkerdukken, der nu er en flot prins, redder hende.