Wolverine vender tilbage for at møde sin nemesis i en kamp, der bringer ham til nutidens Japan. Sårbar for første gang og presset til sine fysiske og psykiske grænser, konfronterer Logan ikke blot dødbringende samurai-stål men også sin indre kamp imod sin egen dødelighed – en episk kamp, der ændre ham for evigt.