Troldmændene vender tilbage - Alex vs. Alex
Familien Russo rejser til Italien for at møde deres slægtninge, men da Alex prøver at bevise at hun er mere end en tilsyneladende bekymringsfri ung troldkvinde, kommer hun ved et uheld til at kaste en besværgelse der skaber en God Alex og en Ond Alex.
I ”Troldmændene vender tilbage - Alex vs. Alex”, rejser familien Russo og deres venner til Toscana, Italien for at møde deres længe savnede slægtninge… men da Alex prøver at bevise at hun er mere end en tilsyneladende bekymringsfri ung troldkvinde, kommer hun ved et uheld til at kaste en besværgelse, der skaber en God Alex og en Ond Alex. Da Onde Alex lokkes til at hjælpe en ung charmerende troldmand med hans plan om at overtage verdensherredømmet, må Gode Alex finde en måde at redde sin familie og menneskeheden. Det hele ender i en storslået kamp mellem de to versioner af hende selv – alt sammen på toppen af Pisa tårnet.