Skæbneændringer
Vægtæppet er blevet vandaliseret og skal beskyttes, men det er det store skolebal i aften, og den nye Cirkel-hjælper, Seb, har en date! Tara har en idé til, hvordan de kan redde både vægtæppet og ballet.
Det er tid til det store skolebal, men landsbyboerne er i chok over den ætsende, sorte forudsigelse på vægtæppet. For at beskytte det udsteder Cirklen en døgnvagt i vægtæppe-lokalet. Det er en hjælpers job, så Seb er nødt til at gå glip af ballet. Derfor hidkalder Tara en anden hjælper, Chess, fra flængen i tæppet. Men Chess er mere interesseret i ballet, så i stedet skjuler de vægtæppet et sted, hvor ingen vil finde det... indtil Chess ved en fejl fører Grundlæggerne lige til det.