Victoria Falls: Afrikas paradishave
Man kan se dem fra 30 kilometers afstand: Som en rumlende, boblende vulkan, der er klar til at gå i udbrud, stiger en glødende sky op fra jorden. Sådan kan man opleve Victoria Falls ved solopgang. De lokale kalder det "tordenrøgen". Især i den tørre tid begynder en usædvanlig migration: Elefantfamilier kommer hertil fra Hwange Nationalpark, 100 kilometer væk. Så opstår et vidunderligt og meget sjældent skue - de svømmer gennem Zambesi-floden, som var de gigantiske perler på en snor.