Patossen i Patogenet
Jeffersonian-teamet må skynde sig for at forhindre et virusudbrud under efterforskningen af mordet på journalisten Mia Garrett, efter de har fundet hendes inficerede lig på et anlæg for farligt biologisk affald. Da instituttets praktikant Arastoo Vaziri bliver inficeret af den muterede virus, som dræbte Mia, er deres eneste chance for at redde ham at opklare mordet.
Jeffersonian-teamet må skynde sig for at forhindre et virusudbrud under efterforskningen af mordet på journalisten Mia Garrett, efter de har fundet hendes inficerede lig på et anlæg for farligt biologisk affald. Da instituttets praktikant Arastoo Vaziri (gæsteskuespiller Pej Vahdat) bliver inficeret af den muterede virus, som dræbte Mia, er deres eneste chance for at redde ham at opklare mordet. Spændingen og passionen vokser, mens teamet kæmper mod tiden i jagten på morderen – og kuren.