Det tikkende ur genstarter i 24: Legacy, der fortæller om det adrenalinfyldte kapløb for at stoppe et forfærdeligt terrorangreb på amerikansk jord. Det foregår i samme realtidsformat, som skød denne genredefinerende serie i gang.
Det tikkende ur genstarter i 24: Legacy, efterfølgeren til den Emmy-vindende serie 24 Timer. 24: Legacy fortæller om det adrenalinfyldte kapløb med tiden for at stoppe et forfærdeligt terrorangreb på amerikansk jord - der foregår i samme realtidsformat, som skød denne genredefinerende serie i gang. For seks måneder siden i Yemen dræbte en eliteenhed af U.S. Army Rangers, anført af sergent Eric Carter, terrorlederen Sheik Ibrahim Bin-Khalid. Som følge heraf erklærede Bin-Khalids følgere en fatwa imod Carter, hans enhed og deres familier, hvilket tvang dem i føderal vidnebeskyttelse. Men et nyligt mordforsøg på Carter gør det klart for ham, at hans enhed er blevet afsløret. For at forhindre flere angreb vil Carter hente hjælp fra Rebecca Ingram, der styrede det angreb, som dræbte Bin-Khalid. Hun er en genial og ambitiøs efterretningsofficer, der har forladt sin post som nationaldirektør for CTU for at støtte sin mand, senator John Donovan, i hans kampagne for at blive præsident af USA. Årtier med søvnløse nætter og fraværende bryllupsdage hjalp hende til tops. Med Det Hvide Hus inden for rækkevidde, kan hun så fuldt ud favne en ny rolle som førstedame? Eller vil hendes forkærlighed for action trække hende tilbage til CTU? På denne hektiske mission vil Carter og Ingram sammen afsløre et sofistikeret terrornetværk, der vil få dem til at spørge sig selv: “Hvem kan vi stole på?” Mens de kæmper mod Bin-Khalids tilhængere, er de tvunget til at konfrontere deres egne familier, identiteter og forhistorier.