Anna
En mystisk virus har bragt menneskeheden på randen af udryddelse. Anna bor sammen med sin bror Astor. På en helt normal dag går Anna ud for at lede efter mad, men da hun kommer hjem, er Astor væk. Nogen har kidnappet ham.
Den røde feber, en mystisk virus, der brød ud i Belgien, før den spredte sig over hele verden, har bragt menneskeheden til randen af udryddelse. De eneste tilbage er børnene; de forbliver immune, indtil de når puberteten. Sicilien er en forladt ø. Moder Jord tager gradvist det tilbage, der engang var hendes, og tildækker betonbygninger og statuer i barokke paladser med sin grønne bevoksning. De overlevende børn er opdelt i anarkistiske bander. De søger efter mad blandt de ødelagte bygninger og forladte køretøjer, eller de stjæler det fra hinanden. Anna Salemi er 14 og bor i et stuehus gemt i skoven med sin lillebror Astor. Hun passer på ham og følger instruktionerne i Bogen om Vigtige Ting, som deres mor efterlod dem, før hun døde. Hver morgen forlader Anna huset for at finde noget at spise. Men livet er hårdt, og maden er knap. På en helt normal dag går Anna ud på jagt efter næring, men da hun kommer hjem, er Astor væk. Nogen har kidnappet ham. I sin søgen efter ham begiver hun sig ud på et hårrejsende eventyr.