Hvad vil det sige at leve autentisk? Og hvad vil det sige, hvis man er en 30-årig gift mormonmor, der lige har opdaget, at hun er homoseksuel og forelsket i sin veninde... en anden mormonmor? Mormon No More følger Sal og Lenas inspirerende rejse, mens de finder vej ud af kirken, ud af deres ægteskaber og ud af skabet.
Hvad vil det sige at leve autentisk? Og hvad vil det sige, hvis man er en 30-årig gift mormonmor, der lige har opdaget, at hun er homoseksuel og forelsket i sin veninde... en anden mormonmor? Mormon No More følger Sal og Lenas inspirerende rejse, mens de finder vej ud af kirken, ud af deres ægteskaber og ud af skabet, mens de opfostrer syv børn. Fra det øjeblik, Sally og Lenas blikke mødtes på tværs af lokalet til en proppet mormonfest, tændtes noget i dem. De sommerfugle, de kun havde hørt om på film, flagrede rundt i maven for første gang, kærlighedssange gav pludselig mening, det var et sug af energi, de ikke kunne forklare - en opvågnen. At give efter for deres følelser betød at gå imod alt, hvad de nogensinde var blevet undervist i i kirken, og efter dens opfattelse var det at begå en samvittighedsløs synd. Men efter at have opdaget sandheden, kunne de ikke vende tilbage. Fra den dag har de betrådt en farlig vej, der risikerer at føre til fremmedgørelse fra deres familier, hån fra lokalsamfundet og åndeligt frafald. På trods af vanskelighederne er de lykkeligere, end de nogensinde har været før. Denne serie i fire dele fanger den sindsoprivende, følelsesmæssigt udmattende og alligevel hjertevarme opgave med at genskabe deres liv, mens de navigerer i deres forhold til deres tidligere ægtemænd, forældre, venner og søskende. Og Lena og Sal er ikke alene. Deres historie overlapper med andre mormon- og eks-mormon-medlemmer af LGBTQ+-miljøet, som kæmper med at forene deres identitet med kirkens strikse doktrin om parforhold mellem mennesker af samme køn. Deres fængslende vidnesbyrd handler om skam og afvisning, men deres handlinger viser, at der er håb og lykke på den anden side af frygt og usikkerhed. Mormon No More er et romantisk, intimt og afslørende indblik ind i et fællesskab, der lærer os om accept, empati og styrken ved at udleve sin sandhed.