Legende. Far. Løgner? National Treasure er et modigt og gribende indblik i den foruroligende udbredelse af seksuelt misbrug blandt privilegerede offentlige personer, og den udforsker den indflydelse, som sådanne historiske anklager har på dem, der befinder sig på begge sider af retssalen.