Dian Fossey: Secrets in the Mist
Dian Fossey er bredt anerkendt for at have reddet bjerggorillaer fra at uddø. Hendes banebrydende arbejde var komplekst, og hendes fjender var mange. I 1985 blev Fossey brutalt myrdet i sin afsidesliggende bjerghytte. Sidenhen har én mand båret en tung og uretfærdig byrde. Serien er fuld af Fosseys nedskrevne observationer, bragt til live af Sigourney Weaver.