Fra skrot til superbiler
I hver episode sætter den professionelle racerkører Shane Lynch to hold mekanikere på en episk prøve... for at bygge en kvalitetsbil af materialer fra lossepladsen, der kan overgå hans topkvalitets superbil. Gennem 4 maniske dage bliver holdene vejledt af ingeniøren Ralph Hosier, før de går ud på racerbanen for at slå Shanes 4-hjulede ikon.