Havets vidundere
Stillehavet er det største, dybeste hav på vores planet. Det rummer det mest ekstreme udvalg af miljøer, naturen har at byde på, fra dybhavsgrave til undersøiske vulkaner; tropiske laguner til bølgende subantarktiske farvande.
Stillehavet er det største, dybeste hav på vores planet. Det rummer det mest ekstreme udvalg af miljøer, naturen har at byde på, fra dybhavsgrave til undersøiske vulkaner; tropiske laguner til bølgende subantarktiske farvande. Det er også hjemsted for flere øer end noget andet sted på jorden, som spænder fra kokospalmefyldte atoller til golde vulkanske klippeøer og rester af et undersøisk kontinent fra juratiden. Det mest bemærkelsesværdige ved Stillehavet er, at livet har formået at finde fodfæste i alle disse miljøer.