Lucrecia: A Murder in Madrid
En fattig, sort indvandrerkvinde bliver skudt og dræbt i Madrid. Forbrydelsen udløser en social reaktion uden fortilfælde. Hvem dræbte Lucrecia? Og hvorfor? De første spor peger på højreekstremistiske grupper. Tre årtier efter mordet på Lucrecia står hendes historie tilbage som en rejse ind i hadets rødder. Med hidtil usete optagelser kaster den bevægende fortælling lys over en forbrydelse, der går over i den spanske historie som det første racistiske mord.
En fattig, sort indvandrerkvinde bliver skudt og dræbt på en forladt natklub i Madrid. Forbrydelsen chokerer Spanien og udløser en social reaktion uden fortilfælde. Hvem dræbte Lucrecia? Og hvorfor? De første spor peger på højreekstremistiske grupper. Bag det billede af et moderne og demokratisk land, som Spanien viser verden med OL og Expo '92, dukker der en foruroligende bevægelse op, som handler om ekstremisme, racisme og vold.