Renegade Nell
England, 1705: Sigtet for mord og på flugt med sine søstre, tyr Nell Jackson til landevejsrøveri for at overleve. Hjulpet af sin overnaturlige følgesvend, en indbildsk lille ånd kaldet Billy Blind, går det op for Nell, at der er en grund til, at skæbnen har ført hende over på den forkerte side af loven. En grund, der er meget større end hun nogensinde havde forstillet sig, nemlig at nedkæmpe en magisk sammensværgelse mod den engelske dronning.
England, 1705: Nell Jackson vender efter krigen tilbage til sin famile i Tottenham. Hjulpet af en lille indbildsk ånd kaldet Billy Blind, som giver hende overnaturlige kræfter, går Nell op imod den lokale herremands tyranniserende søn, Thomas Blancheford, men ender med pludselig at være sigtet for mord. Tvunget til at flygte sammen med sine søstre, Roxy og George, må hun ty til landevejsrøveri. Da rygtet om Nells overnaturlige kræfter spredes, vækkes den skumle Jarl af Poyntons, som er ved at planlægge en sammensværgelse mod den engelske dronning, interesse. På vej mod et direkte sammestød med Poynton, går det op for Nell og Billy, at hendes ønske om retfærdighed går længere end hun havde forstillet sig, og at hun for at rense sit navn, må bekæmpe Poynton og redde landet.