Timmy Time
Timmy – han er måske nok nuttet, men han er et lille lam, der har meget at lære. Han er lige fyldt 3 år (i fåreår), og som 'det eneste lam i flokken' er han vant til at få sin vilje. Nu skal Timmy for første gang lære at omgås andre små dyr. Timmy skal i børnehave.
Som 'det eneste lam i flokken' har Timmy været vant til at få sin vilje. Nu skal Timmy for første gang lære at omgås andre små dyr. Timmy skal i børnehave! Timmy er egenrådig og fræk og må lære at dele ting med andre unge og tænke på deres følelser, ikke kun på sine egne. Timmy er en dygtig lille fodboldspiller, der skal lære, at det ikke er nok at sparke til bolden, man skal også aflevere den. Harriet Hejre og Osbourne Ugle, der driver børnehaven, får hænderne fulde, men Timmy lærer det endelig med lidt hjælp fra sine venner af den lodne, fjerbærende og piggede slags.