Bjørne Brødre 2
Kenai oplever et mageløst eventyr, efter han er blevet forvandlet til en bjørn af De Store Ånder. Han hjemsøges af drømme fra sit tidligere liv, hvor han som menneskebarn blev ven med Nita, datter til én af stammens ældre. Nu kæmper den voksne Nita med sine egne problemer, og kun Kenai kan hjælpe hende. Det usandsynlige par tager på en rejse, hvor de genopdager, hvad der bragte dem sammen som børn.